کد خبر: ۳۱۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۲۵ دی ۱۴۰۱ - 2023January 15
اعضای بدن مأمور پلیس که در جریان تعقیب و گریز با قاچاقچیان مواد‌مخدر دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد تا آخرین ماموریت این پلیس وظیفه شناس بخشیدن زندگی به هموطنانش باشد.
شفاآنلاین>سلامت> اعضای بدن مأمور پلیس که در جریان تعقیب و گریز با قاچاقچیان مواد‌مخدر دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد تا آخرین ماموریت این پلیس وظیفه شناس بخشیدن زندگی به هموطنانش باشد.

 به گزارش شفاآنلاین: این پلیس 44ساله که سروان احمد کشوری نیا نام داشت و فرمانده یگان امداد شهرستان ساوه بود، هفته گذشته در جریان ایست و بازرسی به یک دستگاه خودرو که پلاک سرقتی نصب کرده بود مشکوک شد و به تعقیب آن پرداخت. بررسی‌ها نشان می‌داد سرنشینان این خودرو قاچاقچیان مواد‌مخدر هستند که به هیچ قیمتی حاضر به تسلیم کردن خود نبودند. در این شرایط بود که تعقیب و گریز ادامه پیدا کرد. سروان کشوری‌نیا هر لحظه به‌خودروی قاچاقچیان نزدیک‌تر می‌شد و آنها که خود را در آستانه دستگیر شدن می‌دیدند با خودروی‌شان به ‌خودروی پلیس کوبیدند. در این حادثه خودروی پلیس واژگون و سروان کشوری‌نیا به‌شدت مجروح شد. هرچند دقایقی بعد این مأمور پلیس به مرکز درمانی منتقل شد اما به‌دلیل ضربه‌ای که به سرش وارد شده بود شرایط وخیمی داشت و به کما رفت. به‌دلیل شرایط وخیمی که او داشت به بیمارستانی در تهران منتقل شد و کادر پزشکی همه توان‌شان برای نجات وی را به‌کار گرفتند اما سرانجام او روز جمعه دچار مرگ مغزی شد و در این شرایط خانواده‌اش تصمیم گرفتند اعضای بدن وی را به بیماران نیازمند اهدا کنند.

سرهنگ علی اکبر عیسی‌آبادی، فرمانده انتظامی شهرستان ساوه در این‌باره گفت: این شهید بعد از شهادتش نیز منشا خیر بود و با اعلام رضایت خانواده‌اش 2کلیه، 2قرنیه و کبد این شهید برای پیوند به 5 بیمار نیازمند اهدا شد و به آنان زندگی دوباره بخشید. همچنین پانکراس وی برای استخراج سلول‌های بنیادی در اختیار بیمارستان قرار گرفت.

او در ادامه گفت:‌ مراسم تشییع پیکر شهید کشوری‌نیا امروز یکشنبه از ساعت 9:30 صبح از میدان امام به سمت میدان شهدای ساوه برگزار خواهد شد.

به‌گفته فرمانده انتظامی شهرستان ساوه، همچنین عوامل دخیل در شهادت فرمانده یگان امداد ساوه طی عملیاتی توسط پلیس استان در یکی از شهرهای غربی کشور دستگیر شدند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: